FORMAREA PROFESORILOR – ACTIVITĂȚILE T

TEMA 1: Educația centrată pe elev într-un mediu incluziv

Ziua 1: Școala (inter)activă și (re)inventarea copilului

Ziua 2: Strategii educaționale centrate pe elev

Ziua 3: Coordonate primare în proiectarea și realizarea activităților centrate pe elev

Ziua 4: Tehnici de valorizare a subiectului învățării

Ziua 5: Evaluarea cursului

TEMA 2: Educație incluzivă pentru copiii proveniți din medii multiculturale

Ziua 1: Managementul educaţiei incluzive

Ziua 2: Tehnologii didactice incluzive

Ziua 3: Aplicații în managementul diversității într-un mediu multicultural

Ziua 4: Lucrul în echipă ca bună practică în educaţia incluzivă

Ziua 5: Evaluarea cursului

TEMA 3: Modelarea comportamentului psiho-emoțional – drumul spre prevenirea și combaterea discriminării

Ziua 1: Fundamentare teoretică în ce privește modelarea comportamentului

Ziua 2: Incluziunea socio-educațională a copiilor

Ziua 3: Principalele tipuri de abordări ale tulburărilor emoţional -comportamentale în clasa de elevi

Ziua 4: Metode bazate pe dezvoltarea relaționării în grup într-un mediu incluziv

Ziua 5: Evaluarea cursului

Elementele de inovare sunt date de conceptul de neurodiversitate, un mod inedit de structurare a interacțiunilor sociale prin prisma diagramelor ABCDE, conceperea algoritmică a conduitelor care duc la discriminare și incluziune;

Valoarea adăugată este dată de resemnificarea dificultăților de învățare, un mediu de studiu foarte interactiv, operarea unei transformări la nivelul imaginii de sine, transformare care constă în înlocuirea validării condiționale bazate pe stima de sine cu acceptarea de sine necondiționată

Impactul aşteptat:

  • crearea unui stil de lucru profesoral care pune accentul pe descoperirea nevoilor unice ale elevului pentru dezvoltare optimă, ducând în ultimă instanță la crearea unei situații pozitive, un mediu diferențiat de învățare în care creierul copilului poate înflori;

  • își vor dezvolta abilități de modelare a comportamentului elevilor.