FORMAREA PROFESORILOR – ACTIVITĂȚILE T
TEMA 1: Educația centrată pe elev într-un mediu incluziv
Ziua 1: Școala (inter)activă și (re)inventarea copilului
Ziua 2: Strategii educaționale centrate pe elev
Ziua 3: Coordonate primare în proiectarea și realizarea activităților centrate pe elev
Ziua 4: Tehnici de valorizare a subiectului învățării
Ziua 5: Evaluarea cursului
TEMA 2: Educație incluzivă pentru copiii proveniți din medii multiculturale
Ziua 1: Managementul educaţiei incluzive
Ziua 2: Tehnologii didactice incluzive
Ziua 3: Aplicații în managementul diversității într-un mediu multicultural
Ziua 4: Lucrul în echipă ca bună practică în educaţia incluzivă
Ziua 5: Evaluarea cursului
TEMA 3: Modelarea comportamentului psiho-emoțional – drumul spre prevenirea și combaterea discriminării
Ziua 1: Fundamentare teoretică în ce privește modelarea comportamentului
Ziua 2: Incluziunea socio-educațională a copiilor
Ziua 3: Principalele tipuri de abordări ale tulburărilor emoţional -comportamentale în clasa de elevi
Ziua 4: Metode bazate pe dezvoltarea relaționării în grup într-un mediu incluziv
Ziua 5: Evaluarea cursului
Elementele de inovare sunt date de conceptul de neurodiversitate, un mod inedit de structurare a interacțiunilor sociale prin prisma diagramelor ABCDE, conceperea algoritmică a conduitelor care duc la discriminare și incluziune;
Valoarea adăugată este dată de resemnificarea dificultăților de învățare, un mediu de studiu foarte interactiv, operarea unei transformări la nivelul imaginii de sine, transformare care constă în înlocuirea validării condiționale bazate pe stima de sine cu acceptarea de sine necondiționată
Impactul aşteptat:
crearea unui stil de lucru profesoral care pune accentul pe descoperirea nevoilor unice ale elevului pentru dezvoltare optimă, ducând în ultimă instanță la crearea unei situații pozitive, un mediu diferențiat de învățare în care creierul copilului poate înflori;
își vor dezvolta abilități de modelare a comportamentului elevilor.